Vanliga frågor

Allmänt

  • Vem riktar sig denna sajt till?

    Sajten riktar sig till de som är eller vill bli Bonnierförlagens återförsäljare.

  • Jag är privatperson och vill köpa böcker, hur gör jag?

    Bonnierförlagens böcker finns att köpa hos Adlibris, Bokus, i din lokala bokhandel, hos Bonnierförlagens bokklubbar och på övriga platser där böcker säljs.

  • Jag är inte kund hos Bonnierförlagen, men vill bli. Hur gör jag?

    Klicka på Logga in och sedan på Ansök om konto. Fyll i dina uppgifter och klicka på registrera konto.

  • Jag är kund hos Bonnierförlagen och vill börja använda sajten. Hur gör jag?

    Kontakta oss på 08-696 84 10 eller kundservice@bonnierforlagen.se så hjälper vi dig.

     

  • Var kan jag läsa mer om Bonnierförlagens GDPR-policy?

    Vår GDPR-policy beskrivs på www.bonnierforlagen.se/integritet.

  • Jag har glömt bort mitt lösenord, hur gör jag?

    Klicka på Logga in och därefter på Glömt lösenord. Fyll i den epostadress du har registrerad hos oss och välj anvisningarna i mejlet du får.

Reklamation

Rabatter och priser

  • Jag har en rabatt hos er, men jag ser den inte på sajten?

    Är du en större kund hos oss kan du ha avtalat en kundspecifik rabatt. Den rabatten ligger inläst hos oss och kommer automatiskt att dras på din faktura. Vi kan tyvärr inte på sajten visa Fpris minus rabatt, utan summan i din varukorg visas utan eventuella rabatter.

Frakt och beställning

  • Köpvillkor

    Bonnierförlagens föräsljnings- och leveransvillkor hittar du här.

  • Hur mycket kostar frakten?

    Avgiften för frakt beror på vad vikt och storlek på din sammanlagda beställning. Det är därför svårt att säga en generell fraktkostnad. Fraktavgiften börjar på 32kr och följer sedan vikten uppåt. En hel-pall brukar ligga på ca 700kr. Vill du veta exakt mejla oss på kundservice@bonnierforlagen.se.

     

  • Kan jag använda ett eget fraktavtal?

    Ja, det kan du. Ange uppgifterna när du ansöker om ett konto eller kontakta oss på 08-696 84 10 eller kundservice@bonnierforlagen.se så hjälper vi dig.

  • Hur lång tid tar det normalt innan jag får en beställning:

    Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar. Har du frågor kring din order, eller behöver få den snabbare eller via bud, kontakta oss på 08-696 84 10 eller kundservice@bonnierforlagen.se så hjälper vi dig.

  • Vad händer om mina beställda böcker är slut?

    Ordern restnoteras. Besked lämnas på din orderbekräftelse samt på den följesedel som medföljer leveransen med övriga böcker.

  • Jag vill stryka en inneliggande order, hur gör jag?

    Hör av dig till oss på kundservice, kundservice@bonnierforlagen.se eller ring 08-696 84 10.

  • Jag vill göra en snabborder (expressbeställning). Hur gör jag?

    Hör av dig till oss på kundservice på 08-696 84 10. Om vi mottager ditt samtal innan kl. 14 kan vi, lite beroende på beställningens natur, se till att din beställning skickas från vårt lager samma dag. För denna specialhantering tillkommer en extra kostnad om 100 kr samt 2 kr/exemplar (där beställningen överskrider 1 exemplar).

Övrigt

  • Jag vill ändra mina kunduppgifter, hur gör jag?

    Hör av dig till oss på kundservice, kundservice@bonnierforlagen.se eller ring 08-696 84 10.

     

  • Jag har önskemål om nya funktioner på sajten. Vem kan jag vända mig till?

    Vi på kundservice samordnar alla önskemål. Kontakta oss via e-post på kundservice@bonnierforlagen.se.

Behöver du högupplösta produktbilder?

Högupplösta författarfoton samt bokomslag hittar du på respektive författares eller titels enskilda sida i portalen. Du kan även söka och ladda ned bokomslag i vårt mediabibliotek

bokdatabas